Lica drugih ljudi mogu uticati na hranu koju ne volimo

Lica drugih ljudi mogu uticati na hranu koju ne volimo

Bez obzira da li to shvatamo ili ne, društvo u kojem se krećemo ima dubok uticaj na naše preferencije i ponašanja, što se često proteže čak i na nešto tako fundamentalno kao što je hrana koju jedemo. Nedavna studija osvetljava kako facijalni izrazi drugih ljudi mogu uticati na naše mišljenje o određenoj hrani, posebno povrću.

Sprovedena od strane istraživača u Velikoj Britaniji, studija je imala za cilj da razume kako posmatranje facijalnih izraza tokom konzumiranja povrća može uticati na osećanja posmatrača. Učesnice, 205 mladih žena, gledale su video snimak odraslih osoba koje jedu sirov brokoli. Ono što je usledilo bio je fascinantan istraživački poduhvat u kompleksan odnos između facijalnih izraza i preferencija za hranu.

Osobe u videu su pokazale različite reakcije – pozitivne, negativne ili neutralne – dok su probavale brokoli. Negativni izrazi, slični čuvenim izražajima odvratnosti koje često pokazuju deca kada su suočena sa nepoželjnom hranom, primetno su uticali na posmatrače. Oni koji su bili svedoci negativnih reakcija prijavili su smanjenu naklonost prema brokoliju. Međutim, intrigantno, ova averzija nije se prenela na smanjenje želje za konzumacijom povrća.

Suprotno tome, pozitivni facijalni izrazi nisu izazvali odgovarajući porast naklonosti prema brokoliju ili pojačanu želju za konzumacijom. Ovo otkriće izaziva uverenje da demonstracija uživanja u povrću može pozitivno uticati na tuđe mišljenje i navike u konzumiranju.

Za roditelje koji se trude da usađuju zdrave prehrambene navike kod svoje dece, ova otkrića nude dragocena saznanja. Iako bi nagon mogao biti da pokažu uživanje u povrću u nadi da će podstaći njegovu konzumaciju, studija sugeriše da izražavanje odvratnosti može imati negativne efekte. Roditelji bi, stoga, trebalo da budu svesni svojih facijalnih izraza kada predstavljaju povrće svojoj deci, jer negativne reakcije mogu nenamerno odvratiti decu od prihvatanja ovih hranljivih namirnica.

U osnovi, studija naglašava sveprisutni uticaj socijalnih signala, posebno facijalnih izraza, na naše preferencije za hranu. Bilo da su svesni ili nesvesni, reakcije drugih igraju značajnu ulogu u oblikovanju naših mišljenja i ponašanja, ističući složenu interakciju između društvenih dinamika i prehrambenih izbora.

Dok se suočavamo sa kompleksnostima prehrambenih preferencija i društvenih uticaja, razumevanje moći tuđih lica nudi dragocena saznanja o promovisanju zdravijih prehrambenih navika i podsticanju pozitivnog odnosa sa hranom kod pojedinaca svih uzrasta.

Izvor: fastcompany.com